Outsourcing usług
Outsourcing jest procesem, który pozwala na pozyskanie zasobów, którymi firma w danej chwili nie dysponuje lub są realizowane na niskim lub nie zadawalającym poziomie. Outsourcing pomaga zredukować wzrost kosztów stałych organizacji, a tym samym powoduje jej większą elastyczność, co przekłada się na większą konkurencyjność na rynku. W ten sposób firma może korzystać z zasobów podmiotów zewnętrznych i realizować swoje cele w inny, bardziej elastyczny sposób.
Z reguły firmy decydują się na outsourcing, gdy potencjalne zasoby zewnętrzne są tańsze od zasobów wewnętrznych. Zmniejszenie kosztów następuje co najmniej na dwóch poziomach. Po pierwsze, korzystając z usług zewnętrznej firmy zmniejsza się nakłady na utrzymanie własnej bazy technicznej i organizacyjnej, po drugie, firmy korzystające z outsourcingu mają możliwość utrzymywania niższego poziomu zatrudnienia.
Outsourcing jednak bardzo często wymusza zmianę struktury organizacji i powoduje redukcję etatów, co może wiązać się z wieloma problemami wewnątrz organizacji i powodować powstanie barier, które utrudnią lub wręcz uniemożliwią osiągnięcie korzyści wynikających z wdrożenia outsourcingu, Dlatego bardzo ważną rzeczą jest zadbanie o to, aby cały proces outsourcingu został przeprowadzony poprawnie i aby zarówno firma, jak i dostawca tej usługi od samego początku pracowali jako zespół pod okiem fachowców, kierując się zasadą "win-win"